24sty2016

Reklamacja w InPost - co warto wiedzieć?

Składanie reklamacji, chociaż należy do podstawowych praw konsumentów, nigdy nie jest sprawą miłą; wiąże się bowiem z poczuciem rozczarowania, emocjami oraz niepewnością, czy uda nam się dojść swoich praw. Jeżeli jeszcze mieliśmy do czynienia z żywym człowiekiem, sprawa wydaje się prostsza – ale jak można reklamować usługę wykonaną za pomocą Paczkomatu? Przyjrzyjmy się zatem, jak wygląda procedura składania reklamacji w InPost.

Podstawy prawne reklamacji

Zasady postępowania, związane z reklamacją usług pocztowych ustala Urząd Komunikacji Elektronicznej i szczegółowych wytycznych należy szukać na jego stronie internetowej. Kolejnym dokumentem, który reguluje kwestie rozpatrywania reklamacji jest Regulamin świadczenia Usług przez InPost.

Sposoby składania reklamacji w InPost

Pragnąc złożyć reklamację mamy do wyboru kilka możliwości; po pierwsze, możemy zgłosić problem telefonicznie, dzwoniąc na podaną przez InPost infolinię o numerach:

801 400 100 (dla telefonów stacjonarnych)

722 444 000 (dla telefonów komórkowych).

Możemy też złożyć reklamację na piśmie - za pomocą Internetu, pisząc pismo na adres bok@inpost.pl lub wypełniając formularz, dostępny na stronie internetowej firmy, albo wysyłając pismo pocztą pod adres:

Centrala InPost S.A.

ul. Malborska 130

30-624 Kraków.

Co niezmiernie istotne, jeżeli decydujemy się na wysłanie maila lub listu, należy wyraźnie zaznaczyć, iż dotyczy on reklamacji – znacznie usprawni to procedurę i skróci czas oczekiwania na rozpatrzenie naszej reklamacji.

Rozpatrywanie reklamacji

Od momentu złożenia przez nas reklamacji, InPost ma 14 dni na przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego. Ponieważ kwestie związane z zagubieniem lub uszkodzeniem przesyłki mogą być bardzo złożone, InPost może wysłać do nas pismo informujące, iż termin rozpatrzenia przedłużył się o kolejne dwa tygodnie. Procedura polega nie tylko na ustaleniu, gdzie podziała się zaginiona przesyłka, ale również na ustaleniu winowajcy, co ma na celu wyeliminowanie podobnych sytuacji w przyszłości, a więc – polepszenie standardów obsługi. Po rozpatrzeniu reklamacji otrzymujemy odpowiedź na piśmie. Jeżeli postępowanie wykazało, że usługa została wykonana nienależycie – reklamacja zostaje uznana, a my mamy prawo do otrzymania odszkodowania.

Zobacz również

Co kiedy i jak reklamowac na poczcie?

Wszyscy kochamy reklamacje; uciążliwe procedury, stres, emocje i długi okres oczekiwania na rozpatrzenie naszej sprawy powodują, że niejednokrotnie mamy ochotę odpuścić i, zamiast dochodzić...