24sty2016

Najlepsze firmy kurierskie w Polsce

Na polskim rynku istnieje wiele firm kurierskich, różniących się nie tylko zakresem usług i zasięgiem działania, ale przede wszystkim ceną i poziomem świadczonych usług. Niekwestionowanymi liderami są tu firmy, uznawane za najbardziej wiarygodne oraz solidne, choć niekoniecznie najtańsze. Badania, przeprowadzone wśród klientów firm kurierskich wskazuję, że na pierwszym miejscu plasuje się DHL, na drugim – UPS, zaś trzecie zajmuje DPD. Co powoduje, że akurat te trzy firmy są najczęściej wymieniane, jako solidni dostawcy?

Nie tylko cena

Mogłoby się wydawać, że cena stanowi kwestię priorytetową. Nie w każdym przypadku jest ona jednak elementem decydującym, zaś poirytowani klienci, oczekujący bezskutecznie na swoje przesyłki zgodnie twierdzą, że przysłowie „co tanio to drogo” ma swoje uzasadnienie. Często bowiem od terminowości dostaw zależy działalność naszej firmy bądź uniknięcie dodatkowych kosztów, zaś tłumaczenie, że kurier nie zdążył dojechać, bo były korki, jest mało przekonujące. Solidność i terminowość dostawy ma więc znacznie większe znaczenie, niż zaoszczędzenie kilku złotych, bowiem nieotrzymanie przesyłki na czas może wygenerować znacznie większe koszty.

Ukryte koszty

Podstawowe ceny dostarczenia przesyłek są do siebie zbliżone, warto jednak pamiętać, że często firmy kurierskie doliczają sobie ukryte koszty, co generuje znacznie wyższą cenę finalną. Takimi niebezpiecznymi składowymi ceny mogą być np. dopłaty paliwowe lub  dopłaty za doręczenie przesyłki pod prywatny adres. Duże firmy nie pozwolą sobie na tego typu niespodzianki, ponieważ ich siła polega na dobrej opinii, lecz niewielki przewoźnik może w ten sposób próbować naciągnąć klientów na dodatkowe koszty.

Usługi dodatkowe

Niezmiernie istotnym elementem satysfakcji klienta firm kurierskich są usługi dodatkowe. Należą do nich m. in. gwarancja doręczenia przesyłek na kolejny dzień roboczy, doręczenie do wskazanej godziny czy dodatkowe ubezpieczenie. Oczywiście, takie dodatkowe opcja mają swoją cenę, ale jeśli terminowość lub bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem, warto z nich skorzystać.

Interakcje z klientem

Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z usług konkretnej firmy kurierskiej, warto dokładnie sprawdzić, w jaki sposób możemy kontaktować się z biurem obsługi klienta oraz jak szybko reaguje ono na nasze sygnały, maile i zastrzeżenia. Firmy, stawiające na jakość obsługi, zapewniają szybką interakcję z klientem, dzięki czemu rozwiązywanie ewentualnych problemów nie będzie stanowiło przysłowiowej drogi przez mękę, ale przebiegnie w sposób sprawny i profesjonalny.

Zobacz również

Paczkomat czy kurier?

Kupowanie w sklepach lub na aukcjach internetowych powoduje, że najczęściej musimy korzystać z jakiegoś pośrednika, który dostarczy nam towar. Powstaje więc pytanie, co jest bardziej...